Menu

KinderenTheaterdag in de voorjaarsvakantie

In de schoolvakantie kan je een hele dag naar de Theaterschool! Onze docenten gaan in één dag een voorstelling maken met de hele groep.
Heerlijk de hele dag lekker toneelspelen, scènes maken, met z’n allen het verhaal verzinnen, repeteren en dan optreden!
Bij de Theaterdagen werken we in groepen in verschillende leeftijdscategorieën: 6-8 jr en 9-12 jr. Iedereen is welkom, je hoeft geen ervaring te hebben met toneelspelen.

De opzet van de Theaterdagen is vooral bedoeld om samen met leeftijdsgenoten een leuke plezierige dag te hebben. De docent werkt altijd vanuit een thema, boek, verhaal of andere inspiratiebron. Samen maken we in 1 dag een voorstelling en die spelen we in de Theaterzaal.

Thema 27 februari (9-12 jr): Een wereld waar alles anders is
Tijdens deze theaterdag maak je een korte voorstelling over een wereld waar alles anders is.
We bedenken een wereld met nieuwe gebruiken en nieuwe mensen.
Als jij de wereld opnieuw zou mogen inrichten. Hoe zou die er dan uit zien?
Moet iedereen eerst een dansje doen als je in de rij staat voor het boodschappen doen?
Iedereen kan met dieren praten. Inbreken is een leuke hobby en de koning, koningin en de president moeten nablijven als ze weer eens iets verkeerds hebben gedaan.
Vandaag bedenken we jullie droomwereld.

Spelenderwijs werken we aan:

*creativiteit
*spelplezier
*samenwerken en samen spelen
*communiceren
*presenteren

Wij verzorgen fruit, koekjes, en drinken. Kinderen nemen hun eigen lunch mee.

Over de docent

Boaz van Rooij

Opleiding: Afgestudeerd als Theater Docent aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Werk: Ik werk als theaterdocent bij Maas Theater en Dans, als trainer/trainingsacteur voor de UU en HKU en als maker/acteur bij Jeugdtheatercollectief Neuswijs. Ik ben altijd op zoek naar de beste vorm die past bij het verhaal dat verteld wordt, denk daarbij aan open en gesloten dramaturgische voorstellingen tot aan theaterwandelingen, participerende voorstellingen, installaties, luisterverhalen en performances. Verhalen uit de omgeving zorgen voor directe inspiratie in lessen en maakprocessen.