Menu

KinderenTheaterdag in de meivakantie

In de schoolvakantie kan je een hele dag naar de Theaterschool! Onze docenten gaan in één dag een voorstelling maken met de hele groep.
Heerlijk de hele dag lekker toneelspelen, scènes maken, met z’n allen het verhaal verzinnen, repeteren en dan optreden!
Bij de Theaterdagen werken we in groepen in verschillende leeftijdscategorieën: 6-8 jr en 9-12 jr. Iedereen is welkom, je hoeft geen ervaring te hebben met toneelspelen.

De opzet van de Theaterdagen is vooral bedoeld om samen met leeftijdsgenoten een leuke plezierige dag te hebben. De docent werkt altijd vanuit een thema, boek, verhaal of andere inspiratiebron. Samen maken we in 1 dag een voorstelling en die spelen we in de Theaterzaal.

Thema 1 mei (6-8 jr): Je eigen sprookje
Op deze dag maak je je eigen sprookje.
We hebben goeieriken en slechteriken in sprookjes. Wat als roodkapje juist de slechterik is en de wolf de goeierik.
De wolf die bloemen gaat brengen naar zijn moeder en roodkapje die hem misleidt.
Of misschien zit in jezelf bedachte sprookje wel een politieagent, robot, danser en een clown en moeten zij hun lieve hond terugvinden die gestolen is door de slechte prinsessen.
Het kan alle kanten op gaan.
Een ding weten we wel. In de sprookjes leven ze lang en gelukkig of wacht... Of ze zijn lang en gelukkig of klein en gelukkig.

Spelenderwijs werken we aan:

*creativiteit
*spelplezier
*samenwerken en samen spelen
*communiceren
*presenteren

Wij verzorgen fruit, koekjes, en drinken. Kinderen nemen hun eigen lunch mee.

Over de docent

Boaz van Rooij

Opleiding: Afgestudeerd als Theater Docent aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Werk: Ik werk als theaterdocent bij Maas Theater en Dans, als trainer/trainingsacteur voor de UU en HKU en als maker/acteur bij Jeugdtheatercollectief Neuswijs. Ik ben altijd op zoek naar de beste vorm die past bij het verhaal dat verteld wordt, denk daarbij aan open en gesloten dramaturgische voorstellingen tot aan theaterwandelingen, participerende voorstellingen, installaties, luisterverhalen en performances. Verhalen uit de omgeving zorgen voor directe inspiratie in lessen en maakprocessen.